Про медіацію

mediate-imageМедіація (англ. mediation – посередництво) — вид альтернативного врегулювання спорів, метод вирішення спорів із залученням посередника (медіатора), який допомагає сторонам конфлікту налагодити процес комунікації і проаналізувати конфліктну ситуацію таким чином, щоб вони самі змогли обрати той варіант рішення, який би задовольняв інтереси і потреби усіх учасників конфлікту.

На відміну від формального судового чи господарського процесу, під час медіації сторони доходять згоди самі — медіатор не приймає рішення за них.

Принципи медіації:

Добровільність

Кожна з сторін добровільно приймає рішення щодо участі у переговорах і усвідомлює, що рішення може бути досягнуте тільки шляхом співробітництва; можливість добровільного припинення процесу на будь-якому етапі.

Конфіденційність

Усе, що відбувається на медіації не розголошується ні медіатором, ні сторонами. За винятком ситуацій, коли сторони планують завдати шкоди собі чи комусь.

Щирість намірів щодо вирішення конфлікту

Сторони мають бажання вирішити дану конфліктну ситуацію.

Неупередженість посередника

Нейтральність, безоціночність – під час процесу медіатор не займає позицію однієї з сторін, не оцінює їх, а в рівній мірі допомагає обом. Медіатор є нейтральним відносно конфлікту (не «втягується» у суперечку) і, в той же час, щиро прагне допомогти сторонам знайти найкраще для обох рішення.

Розподіл відповідальності

Сторони несуть відповідальність за прийняття рішення та його виконання, медіатор – за дотримання правил та принципів процедури.

 

Переваги медіації

  • Економія часу
  • Зниження вартості процесу вирішення спору
  • Можливість впливати на результат
  • Конфіденційність процедури
  • Можливість збереження або відновлення ділових взаємин з партнерами
  • Можливість запобігти виникненню подібних конфліктів у майбутньому
  • Гарантія виконання рішення (у випадку успішної медіації)

Бізнес-медіація

Жодна компанія не застрахована від виникнення конфліктів. Невирішені конфлікти призводять до великих матеріальних втрат.

Бізнесу потрібна оперативність у вирішенні спорів, необхідні такі механізми, які зміцнюють, а не руйнують стосунки з клієнтами та партнерами.

Часто судовий процес сам по собі є ризиком для сторін комерційної суперечки. Деякі  суперечки, наприклад, поділ бізнесу між його власниками, часто просто не мають перспективи судового вирішення.

Медіація змінює ставлення підприємців до бізнес-конфліктів. Тепер завдання ставиться по-новому, раціонально, а не емоційно – не подолати контрагента  у суперечці, а розумно врегулювати її, одночасно мінімізувати матеріальні та часові витрати.

Тому застосування бізнес-медіації стає перспективним і дієвим інструментом саме в комерційних спорах, коли мета сторін – не тривала «війна до переможного кінця», а цілком певний економічний інтерес.